جایگاه کمرنگ پژوهش و نخبهپروری در لایحه برنامه ششم
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است جایگاه تحقیق، پژوهش و توجه به تربیت نخبگان در برنامه ششم توسعه کمرنگ بوده و باید سهم بیشتری از اعتبارات صندوق ملی به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یابد.
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 29 August 2016
کد خبر: ۶۱۸۷۲۴
| ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 29 August 2016
| ضیاء الله اعزازی ملکی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن انتقاد از جایگاه کمرنگ پژوهش و توجه به تربیت نخبگان در برنامه ششم توسعه، گفت: اگرچه مسئولان در لایحه برنامه ششم به مواردی در خصوص موضوع پژوهش و تحقیق اشاره کرده بودند ولی جامع، کامل و رضایت بخش نبود.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل ضعفهای موجود بخش پژوهش در برنامه ششم توسعه، کمیته علوم، تحقیقات و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تغییرات اساسی را جهت جایگزینی در نظر گرفته است، اظهار کرد: حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط بیشتر صنعت و دانش، تقویت شرکتهای دانش بنیان، توجه به اقتصاد مقاومتی و پژوهش از جمله پیشنهاداتی است که توسط نمایندگان ارائه شده است.
وی با بیان اینکه پیشنهاد شده سهم بیشتری از اعتبارات صندوق ملی به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یابد، افزود: در این بین پیشنهاد شده، بودجه پژوهشی دانشگاهها نیز 3 درصد رشد یابد که در صورت تحقق این امر، نخبگان میتوانند با آرامش خاطر بیشتری به امور علمی خود برسند و شکوفایی علمی را رقم بزنند.
عضو کمیته علوم، تحقیقات و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تاکید بسیاری بر سرعت بخشیدن به شتاسب علمی دارند، افزود: با توجه به امر پژوهش میتوان رشد تولید علم و مقالات علمی را رقم زد؛ موضوعی که افزایش جایگاه رتبه علمی ایران اسلامی در بین برترینهای علمی جهان را درپی خواهد داشت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه فراهم کردن شرایط پژوهش و تحقیق یکی از راههای جلوگیری از فرار مغزها تلقی میشود، خاطرنشان کرد: دانشجویان ایرانی از جمله افراد نخبه دنیا محسوب میشود از این رو برای پیشبرد اهداف علمی کشورمان، باید شرایط لازم به منظور فعالیت مناسب این نخبگان را فراهم کرد.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.